2012. április 3., kedd

A kezdetek. II. rész


 
Folytatva a tegnapi írásomat, kitérnék egy megjegyzés erejéig. Eddig arról írtam, hogy egy bridge géppel, hogy lehet, vagyis hogy nem lehet madarakat fotózni. Az igazság az, hogy lehet és szinte egész jó képeket. Igaz, trükközni kell,de akkor is lehet egy lessátor vagy egy épített madárles segítségével. Hogy, én miért nem alkalmazom ezeket ? Nekem az a természetes, hogy úgy fényképezem a madarakat, ahogy lehet őket látni az erdőben. Sétálva a természet lágy ölén, élvezve fenyőfa erdő illatát. Igen, de ebben az esetben nagy szerencse kell, hogy egy madárka épp a közeli fára leszálljon, és persze ahhoz is, hogy addig maradjon ott amíg le is tudom fényképezni. Ezzel a módszerrel sose leszek sikeres, ahogy a lottón se nyertem még.

 De lehet próbálkozni, amit én is meg tettem, többnyire kevés sikerrel. Ezen problémát orvosolva úgy gondoltam be kell szereznem egy olyan gépet amit a 'nagyok' is használnak. Az árakat meglátva kicsit a székre huppantam, de tovább gondolkodva kompromisszumot kötöttem magammal. Létezik az a gép amit be tudok szerezni. Igaz kisebb kategóriás gép, de remélhetőleg ez is kielégíti az elvárásaimat. A fejlődés útját járva eldöntöttem, hogy tükörreflexes és cserélhető objektíves lesz. Jó de melyik? Ismételten az internet tárházát böngészve hosszas gondolkodás után sikerült kiválasztanom egy gépvázat alap obival. Szerencsére az elmúlt években áruk egyre alacsonyabb lett: ma akár százezer forintért is hozzájuthatunk egy olyan masinához, amelynek szerényebb képességű őséért pár éve még hatszor annyit kellett fizetni. Alapobjektív: ez annyira alap objektív, hogy szinte semmire se jó. Ismét a neten keresgélve az anyagiakat is figyelembe véve kerestem a vázamhoz egy objektívet. Na itt a következő buktató. Kell egy a portrézásra, kell egy a cserkelésre és kell egy tele a madarakhoz, gondoltam. Mivel senkitől se tudtam tanácsot kérni, kénytelen voltam a neten lógni, és keresni olyan embereket akik már rég foglalkoznak a témával. Itt hívnám fel a figyelmet arra, hogy nekem a blogok és a fórumok olvasása segített legtöbbet. Ezeken az oldalakon kérdezni is lehet, sőt kell. Több hét, hónap után meg született a döntés. Mivel ebben az időben kb. 2010-et irtunk és a főiskola miatt úgyse tudtam időt szakítani a madárfotózásra, rá értem a beszerzésre. 2012 első negyedévében, befejezve a sulit előttem a lehetőség. Mehetek fotózni. Mentem is, de megint probléma adódott. Csak nem tudok olyan képeket készíteni amiket szeretnék, de ezt majd a következő részben fejteném ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése