2012. április 2., hétfő

A kezdetek. I. rész

A legelső blogomban a madárfotózás nehézségeit szeretném megismertetni minden kezdő fotóssal.

Ha valaki elhatározza, hogy madarakat szeretne fotózni nincs könnyű helyzetben. Sok akadály, amin keresztül kell vergődni, segítség nélkül, nem egyszerű.





Rengeteg kérdés merül fel ilyenkor: milyen gépet vegyek, cserélhető objektíves vagy se. Kell állvány is vagy kézből. Ha meg is van a felszerelés, hol tudok fényképezni madarakat?

Akinek nincs tapasztalata a fotózásban ajánlom kicsiben kezdje. Így lehetősége van kitanulni, megismerni a fotózás rejtelmeit.
Gyerek koromban SMENA8 gépem volt. Több év kihagyás után (kb.15 év) vettem egy FUJI Finepix S7000-t.
Ez a bridge gép arra volt jó, hogy megtanuljam a expozíció, záridő és egyéb  hangzatos szavak jelentését, és persze használatát. Már akkor is az ár nagyban befolyásolta a vásárlási kedvemet. A FUJI -val sokat fényképeztem, de rá kellett jönnöm, hogy igazán szép képeket és persze közeli képeket nem tudok csinálni ezzel a masinával. Az ilyen jellegű, tudású gépekkel a családot lehet fotózni. Mivel az anyagi keretem nem engedte meg a drágább, jobb gép vásárlását, így lelkesen gyakoroltam az S7000-el.
Szerencsére ez a gép már RAW fájlformátumot már ismerte, így tömörítés nélküli képeket is készíthettem vele. A képek tárolásához már xD kártyát használja, természetesen az S7000 is támogatja a CompactFlash kártyákat. A képek részletgazdagsága nem a leginkább elvárt mértékű. A kis érzékelőre rázsúfolt 6 millió képpont és a zajszűrés képminőségen érezhető.
Ezek tudatában próbáltam keresni egy olyan fényképezőgépet ami alkalmas a madárfotózásra. A továbbiakban leírom, hogy mire jutottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése