2014. szeptember 10., szerda

Szünet




Sajnos fotózás terén egy kis szünetet kellett tartanom. Ennek több oka is van, de főleg családi.

Csapadékmentes tél és tavasz nem sok jót tartogatott számomra. Vízszint ebbe a mederbe csak a hó vagy eső mennyiségétől függ. Ebbe a lesbe akkor érdemes menni, ha a vízszint 40-50 centiméter. Mivel szinte semmi nem volt így a vízpart lesben az idén nem is voltam. Júliusi, augusztusi esőzések miatt reménykedtem, hogy ezen a területen lesz mit fotózni. Voltam is kint sátrazni, de hiába a nyári záporoknak, kevésnek bizonyult.



Az Őzek párzásának megörökítése nem egyszerű. A megfelelő hanggal behívni egy bakot, se egyszerű. A deszki legelőkre járkáltam ki délutánonként, hátha valami szerencse is lesz. Sajnos a párzási jelenetet nem sikerült kártyára menteni, de bakot több alkalommal is sikerült fotózni. Egy alkalommal, Tihamér barátommal voltam kint, Őzekre ’vadászni’. Naplemente után jöttek a területre, így igazán nekem tetsző képet ekkor nem sikerült készítenem. Ennek a napnak igazán érdekessége az volt, amikor egy kis róka lépett ki az erdőből. Amikor észrevettük akkor egércincogást utánozva Tihi barátom próbálta közelebb csalni. A kis ravasz a nagy fűben sokat nem láthatott, mert, vagy 10 méterre bejött és néha két lábra is állt, hogy körültekintsen. Persze értékelhető kép nem jött össze. De élménynek jó volt.



Nemrégiben Tihi barátomnak köszönhetően eljutottam egy olyan helyre ahol darvakat tudtam fotózni. Ezek a madarak itt maradt példányok lehetnek, hisz a vonulás még csak most kezdődik. Két napot két lesben lehettünk, a sakertour szervezésében. ( http://www.sakertour.com ). Élményekben és képekben is gazdagodtam. 

Szép volt, jó volt. Köszi Tihi.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése